کاشان، رکورددار بیشترین شرکت کننده آزمون ملی حفاظ قرآن 

آمار شرکت کنندگان در هفدهمین دوره آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در حوزه کاشان بیش از ۱۲ استان کشور بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: ۱۴۶ نفر در هفدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از منطقه کاشان و آران و بیدگل شامل ۴۱ نفر آنان در رشته حفظ ۱۰جزء، ۱۶نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۸۹ نفر در رشته حفظ کل شرکت کردند.

آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی گفت: ۹۰ درصد شرکت کنندگان در آزمون سراسری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از منطقه کاشان و آران و بیدگل از خواهران بودند.

او می‌گوید: تا کنون با برگزاری آزمون‌های ملی تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم ۲ نفر از منطقه کاشان و آران و بیدگل موفق به درجه ۱ معادل مدرک دکترا، ۱۰ نفر موفق به مدرک درجه ۲ معادل فوق لیسانس و بیش از ۸۰ نفر موفق به مدرک درجه ۳ تا

۵ شده اند.

به گفته او، با توجه به آمار قابل توجه حفاظ منطقه کاشان و رفاه حال آن‌ها برای سفر نکردن به استان‌های قم یا اصفهان تمامی ۱۷دوره آزمون‌های ملی تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم همزمان با استان‌ها در حوزه کاشان نیز برگزار شده که در این دوره نیز آمار حفاظ منطقه کاشان از آمار شرکت کنندگان ۱۲ استان کشور بالاتر است.

آزمون ملی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در رشته‌های ۱۰و ۲۰ جزء و کل قرآن همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۳ اردیبهشت قرآن در حوزه کاشان و دبیرستان امام خمینی شهرستان نیز برگزارشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.